Tuesday, August 26, 2014

Manjakan Diri di Anjung Meranti Beauty Spa Bangi

Posted by Unknown at 1:22 AM

Assalamualaikum w.b.t


Anda seorang yang suka ke Spa?
Suka diri dimanjakan dan dibelai?
Ingin merehatkan diri setelah penat bekerja?
Suka menjaga penampilan diri?

Berita baik untuk anda!!!

Anjung Meranti Beauty Spa sedang mengadakan promosi 3 rawatan dengan harga RM99 sahaja.Rawatan itu merangkumi steam bath+ full whitening scrub+aroma theapy massage.Memandangkan murah maka I dan officemate Liza mengambil kesempatan memanjakan diri di spa ini last week.



Actually Anjung Meranti Beauty Spa ini ada 2 branch iaitu di Senawang,Seremban dan di Reko Sentral,Kajang. Kami memilih untuk ke Reko Sentral memandangkan kami tinggal berhampiran.Tidak sukar mencari spa ini kerana spa ini berhampiran dengan Econsave Jalan Reko dan sebelah malamnya terkenal dengan downtown Jalan Reko.

Kami disambut dengan ramah oleh staff di situ.Sebelum sesi spa bermula kami diberi sedikit taklimat (erk, actually sesi offering add on untuk pakej yang kami pilih).End up we preferring taking the RM99 promotion pakej tue jek.Mybe because this is our 1st time experience kat spa nih.So if kami tak satisfies ke takdelah rasa ralat sangat.But,it's up to u olz la as long as u olz ade duit.Hehe...



1st thing yg kami buat ialah tukar baju.Yalah, takkan korang nak pakai baju wat treamentkan?Itu sebab disarankan pegi ke spa muslimah.So takdelah segan sangat dan aurat pon terjaga.Handphone semua harus ditinggalkan ek.JANGAN risau kemudahan locker disediakan. 


1st treatment: steam bath 

Kami dibawa ke sebuah bilik untuk steam bath.Bilik tue sederhana besar dan boleh memuatkan kira 10 orang dalam 1 masa.Boleh tahan panas jugalah duduk dalam bilik tue.Nama pon steam bath kan???Hehe..

Digalakkan korang minum air banyak sebelum steam bath.Takut nanti korang dehydrated or mybe collapse.Steam bath nih bagus untuk buang toxin dalam badan.Memang lencun la badan dengan peluh time duduk dalam steam room nih.Daebak!

2nd treatment: full whitening scrub
Kemudian kami dibawa ke bilik berasingan. I disuruh baring (jangan pikir bukan2 ek) untuk sesi scrub.Sesi ini memakan masa 15-20 minit.Pergh, hazab sket la time nih coz memang terasalah badan kita disental2 seperti disental dengan berus kain rasanya.

Tapi takdelah terpekik terlolong sakitknya.Sakit yang boleh ditahan la.LoL.Scrub ini bagus untuk membuang sel2 kulit mati.Selain itu kulit anda akan menjadi licin dan gebu!!!


3rd treatment: aroma therapy massage
Setelah mandi (yelah, takkanlah nak berurut ngan scrub2 kat badan tue kan?), kami sekali lagi berbaring dan diurut oleh therapist menggunakan aroma therapy oil.This is the 2nd best massage I've ever had. 

Memang terasa seperti diuli2 badan korang time massage nih.Sakit sket la.If tak tahan,boleh beritahu therapist tue tapi if tak sakit apalah erti massage tue kan???Nak chantek kenalah bersakit2 sket ye tak???Hehe...


Overall I agak satisfied ngan service kat sini.Staff pon a bit friendly and facilities pon ok.Treatment pon takdelah lama sangat.Almost 1 jam lebih gak.Tak silap I surau pon disediakan so tak payahlah korang nak rush cari masjid or surau bagai untuk solat.For those yang interested nak try spa nih bolehlah melayari websites spa ini di http://www.anjungmeranti.com/ or ke Facebook mereka Anjung Meranti Spa Bangi

P/s: Promotion nih till 31 September 2014. Grab now!!!



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Me, Myself & I... Asza Amran @Copyrights 2014